onsdag, juli 03, 2013

Faarevejle Efterskole 12/13

Ja, hvad skal jeg sige? Det hele startede søndag den 12. august og sluttede lørdag den 29. juni. Det har været et rejse ud over det sædvanlige, og jeg kan ganske enkelt ikke beskrive hvor taknemmelig jeg er for at jeg fik muligheden for at gennemleve det fantastiske eventyr det er at gå på efterskole.

Det er først omkring nu jeg er begyndt at blive menneske igen. Ellers har jeg bare gravet mig selv inde på mit værelse, med mit klaver og mit savn til både skolen og de fantastiske mennesker der gik der.
Det ensomt og røv trist i øjeblikket, men jeg ved at jeg med 100% sikkerhed nok skal se størstedelen af de dejlige hjerter igen!

Som der også blev sagt op til flere gange til translokationen, så er årgang 12/13 på Faarevejle sgu ikke en helt normal årgang - For med både Johannes i Voice, lockouten og nu alt det der bøvl med de lokale, har gjort at vi har gennemgået en dannelsesrejse, der er lidt ud over det sædvanlige.. Det eneste de ting har gjort er, at vi er blevet endnu tættere allesammen, samt at vi nu har en helt særlig ballast i vores rygsæk til hvis lignende ting skulle ske igen - Med det hentyder jeg selvfølgelig til problemerne med de lokale.

--
Måske jeg også lige skal beskrive hvordan hele skoleåret sluttede. Som der står i indlæggene under, blev vi sendt hjem på ubestemt tid - Hvorefter hele mediemøllen begyndte, og skolen var i ekstrabladet, på tv2 og historien nåede endda hele vejen til dr1.
Mandag fik vi så endelig besked på at vi kunne komme op på skolen onsdag, og gennemføre vores gallaaften som planlagt.
Galla var en virkelig fed aften, både med grin, gråd og gode minder.. Den aften var lige præcis som en gallaaften skal være!
Torsdag morgen pakkede vi så hele skolen sammen, og kørte i busser til Lindenborg Efterskole, som havde været så ekstremt fantastisk venlige og låne deres skole ud til os.
Her slog vi så lejr i deres store hal. Uden pis, så var det skide hyggeligt - og egentlig synes jeg det var 40 gange federe end hvis vi skulle ha' sovet i telt et eller andet sted i nord/vest sjælland.

Lørdag kørte vi hjem til skolen igen, hvorefter vores forældre kom. Inden selve demissionen begyndte, holdte husene lige et sidste husmøde med husfar/mor, vores forældre og så selvfølgelig os, hvor vi lige fik "evalueret" året, og uofficielt fik sagt farvel til hinanden.
Derefter gik vi ned i hallen, hvor demissionen begyndte.
Hele første halvdel af programmet sad jeg og kæmpede en brav kamp for ikke at begynde og græde, for det var nemlig blevet arrangeret at vi(Nogle musikmennesker og mig) skulle spille min selv-skrevede sang fra musicallen.
Da vi så endelig blev kaldt op og begyndte at spille fik jeg øje på min veninde Camilla på forreste række, sidde stortudende og fra det øjeblik var resten af sangen bare noget der skulle overståes, så jeg også kunne bryde grædende sammen. Det skete dog også! Kun få sekunder efter sangen var slut var jeg helt færdig i gråd... Resten af programmet græd jeg som bare fanden!
At sige farvel til alle de fantastiske mennesker tog en evighed.. Det var sørgelig og ekstremt smertefuldt.  Da tiden kom til at vi skulle køre hjem, havde jeg ganske enkelt ikke flere tårer tilbage. Sad bare og kiggede ud af bilvinduet hele vejen hjem.
--
Nu er jeg tidligere elev på Faarevejle Efterskole. Og på et år har jeg formået at blive et ældre menneske, et mere erfaren menneske og sidst med bestemt ikke mindst, er jeg blevet et betydelig rigere menneske. Jeg er blevet rigere på oplevelser, erfarringer og så vigtigst af alt, er jeg blevet rigere på venner! Venner som jeg nu for ALT i verden aldrig vil miste!

Faarevejle Efterskole 2012/2013, tusind tak for alt!

Billedespam, med diverse forskellige billeder(No shit sherlock):
Første skoledag - Er gået i krig med at sætte billeder op
Her forleden da jeg så skulle tage det hele ned igen! :( 

12. august 2012!
Alt jeg havde med da jeg startede i august. 

Min seng, en måned inde i skoleåret. 
Min seng til jul
Min seng da jeg her forleden skulle pakke det hele ned....
Halvvej i "nedpakningen"..
Færdig...











Ingen kommentarer:

Send en kommentar