lørdag, maj 25, 2013

Jeg er lost i mit eget lille univers

Ja. Jeg er så fandens forvirret.
Jeg er normalt en person, der tænker ekstremt meget, og det er blandt andet derfor, jeg har den her blog; for at få styr på alle mine mange tanker. Men specielt her de seneste par dage har der ganske enkelt været alt for meget at tænke på... Starter med torsdag:

.. Morgen, formiddag og starten på eftermiddagen var skide god. Vi lavede "årsfilm" på FFE, og egentlig var det bare røv sjovt. Mit hus fandt, takked' være Magnus, på at vi skulle agere car wash. Tror aldrig jeg har grint så meget af drenge i hotpants som jeg gjorde den dag. Hold kæft de var lækre jo!
... Sååå kom vi så senere ud på eftermiddagen, og snakken om at det var i dag gymnasierne sendte svar ud blev mere og mere panisk. Jeg sad selv i mit hus og stablede de værste scenarier op. Tænk hvis jeg blev afvist af alle mine prioriteter og derfor endte op på et eller andet junk-gymnasium? Jeg blev enig med mig selv og de andre om at det jo, specielt ikke med mit høje snit, ikke kunne lade sige gøre..
... 10 minutter efter tjekker en mail ind på min mobil. AFSLAG på ansøgning til Aurehøj gymnasium. Først skulle jeg lige sluge det; lidt efter kom min reaktion.. Stortudende ringede jeg til min mor og sagde at jeg havde fået afslag. Hun valgte så at ringe ud til Aurehøj.. Lidt efter ringer hun så tilbage.. "Stephanie, du er blevet afvist af alle dine 3 prioriteter, og er kommet ind på Gladsaxe Gymnasuim".. Husker min mors ord så tydeligt. Mit "skræk" scenarie var blevet en realitet.. Jeg græd; eller at græde er måske en underdrivelse; jeg stortudede i lårtykke stråler, og de eneste mennesker jeg sådan rigtig magtede at snakke med var min mor, dejligste Nanna og så Jonas(lærer på FFE, som min mor blev nødt til at ringe til, så kan kunne komme ned og snakke med mig.) Jeg var helt færdig.
Til aftensmad bevægede jeg mig for første gang ud af mit hus. Jeg spiste ikke mere end det højst nødvendige, for igen at smutte ned i mit skjul i Syrenen.
Som timerne gik blev jeg mere og mere menneske. Jeg kunne igen så småt kommunikere med folk(FLOT STEPHANIE), men valgte af rent raseri og frustration at gå ned og træne. Og jeg skal da lige love for at man får sixpack af at være sur. Vuuffff hvor det gik man. Tror aldrig jeg jeg har trænet så intenst før.
.. Det skal lige siges at ALLE jeg fortalte min situation til blev SÅ chokeret.
Men i hvert fald; timerne gik, og ved 11-tiden gik jeg træt, ulykkelig og fuldstændig udkørt i seng..

Fredag morgen ringede min mor og sagde at hun ville møde op på Aurehøj og snakke med rektoren... Det gjorde hun så Han sagde at det var ganske miserabelt at jeg ikke var kommet ind, for jeg var da netop lige sådan en elev som de ønskede. Den eneste grund han kunne give på mit afslag, var at jeg ikke havde sendt en udtalelse med fra en tidligere musiklærer i min optagelse.dk.(Det skal lige siges at det havde jeg altså på plads. Havde endda snakket med min musiklærer om det og det hele. Men da jeg så snakkede med min vejleder, sagde han at "med mine flotte karaktere, var det da overhovedet ikke nødvendigt..." Såååå ehhh. det træls). Men i hvert fald så sagde vicerektoren at hvis jeg skrev en mail til Fordelingsudvalget hvor jeg vedlagde alle mine udtalelser, plus skrev hvor meget jeg kan sådan rent musikalsk, så var der måske mulighed for at jeg kunne få en plads.... HALLELUJA! Krydser så meget fingre, men vil overhovedet ikke sætte mit hoved op til noget endnu. Har lidt lært af mine fejl fra 9. klasse da jeg skulle optages på FFE..

Senere fredag blev en fra mit hus taget i rygnig. Han er nu blevet smidt ud. Er så ked af det. Syrenen var det eneste hus på skolen, som var forblevet det samme siden skolestart, og nu mangler vi bare en.. Po:(
Det virkelig ikke sjovt, og da jeg til en fest fredag aften mødte ham, fik han også en lettere "skideballe." Hvordan fanden skal vi overlevet uden vores/Syrenens panda??
---
Nu, efter at ha' brugt hele eftermiddag og aften på brevet til fordelingsudvalget er jeg færdig. Jeg har indsamlet fire skide gode udtalelser. Jeg er røv træt.
Skulle rigtig ha' været til fest nu, men da jeg virkelig ikke er i festhumør lige i øjeblikket, valgte jeg at melde fra. Har endnu ikke fortrudt mit valg..

Nu vil jeg gå ind og se "hjælp jeg er en fisk" på min gamle VHS'er, og glemme alt om den virkelige verden for en stund. Godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar