mandag, juni 25, 2012

Af hjertet TAK

Den seneste dag har jeg tilbragt hjemme hos min far og derefter her til aften hjemme hos min farmor og farfar. Rigtig hyggeligt faktisk! 
I dette yderst melankolske øjeblik sidder jeg med Tina Dickow's cd Notes spillende i baggrunden, og glæder mig som et lille barn til hendes koncert en dag i starten af november. Men samtidig tænker jeg også tilbage. Tilbage til starten august måned sidste år. Jeg havde lige fået af vide at jeg ikke kunne komme på efterskole, og sad derfor i yderst ulykkelighed og fandt hjælp i hendes dejlige sange. Efterskolen var(OG ER) som i nok har fundet ud af, en af mine største drømme, og da den lige pludselig blev splittet til atomer, væltede hele min verden sammen - Eller rettere hvis jeg ikke havde haft hendes musik, var den væltet sammen. Selvfølgelig havde jeg en masse dejlige venner som jeg også tilbragte en masse tid sammen med, men tanken om efterskolen lå i mit baghoved 24/7... 
Nogle uger efter kom min mor ind på mit værelse, satte sig på min seng, kiggede op på mig med det største smil og sagde: "Stephanie, du skal sgu starte på Faarevejle Efterskole! - De ringer til mig fra kontoret så snart der er ledig plads til dig." Det tog noget tid at forstå, men efter det strålede jeg ellers hvor end jeg gik. Jeg var SÅ lykkelig. Jeg begyndte endda at skrive med folk der også skulle starte på skolen. Dagene gik, og de ringede aldrig fra kontoret. Den ledige plads kom aldrig.. Da skoleferien sluttede begyndte jeg igen på min "gamle skole" Lyngby Private Skole. Det var endnu et stort nederlag for mig. Jeg gik igen helt ned. Også denne gang fandt jeg støtte i Tina's musik. Det kan godt være at det måske lyder volder plat at finde hjælp i sange, men det gjorde jeg. 100%. Det tog mig væk. Væk til en verden hvor handlingerne i hendes sange virkelig skete. Det var som en lang film jeg bare kunne høre igen og igen, og det fik mig til at glemme alt om tid og sted.. 
En måned efter blev min mor og jeg enige om at vi skulle få mig skrevet op på efterskolen til skoleåret 2012/13. Stille og roligt faldt jeg tilbage til den normale hverdag på Lyngby Private Skole. Hvilket senere hen viste sig at være det bedste for mig, eftersom jeg har rykket mig utrolig meget her i 9. klasse. Lyngby Private Skole har gjort at jeg her på onsdag får et eksamensbevis bestående af kun 10 og 12-taller. Det var aldrig sket på efterskolen. 
Tina Dickow -  Havde aldrig klaret denne syge tur af følelser uden din musik. Af hjertet TAK
Poetess' Play - Tina Dickow
Do something  - Tina Dickow 
Let's get lost - Tina Dickow & Helgi Jonsson
Jeg starter på Faarevejle Efterskole den 12. august. Glæder mig så utrolig meget. Men en ting er sikkert; jeg vil gøre alt for at Tina Dickow's musik skal huskes - i mit hjerte - med glæde og minder fra Min efterskole-tid. Alle følelserne inklusiv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar